Bc. Nikola Hanousková

Master's thesis

Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy

Revision of the Preschool Education Curriculum in the context of the Preschool Teacher
Abstract:
Diplomová práce má teoreticko-empiricky charakter a zabyvá se současnou revizí předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy. Teoretická část představuje pojem kurikulum a jeho široké pojetí, popisuje historické proměny předškolního kurikula a analyzuje změny, kterymi prochází předškolní kurikulum v současnosti. Empirická část představuje kvalitativně orientovany vyzkum, ktery byl realizován …more
Abstract:
The masters thesis is theoretically empirical and deals with current revision of the preschool education curriculum in the context of the preschool teacher. The theoretical part introduces the term and broad concept of curriculum, focuses on historical changes of the preschool curriculum and analyzes the changes that the preschool curriculum is currently undergoing. The empirical part describes qualitatively …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hanousková, Nikola. Revize předškolního kurikula v kontextu učitele mateřské školy. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe