Systematické umělecké vzdělávání jako forma reedukace specifických poruch učení a chování – Mgr. Aleš Kratochvíl
Mgr. Aleš Kratochvíl
Bachelor's thesis
Systematické umělecké vzdělávání jako forma reedukace specifických poruch učení a chování
Systematic artistic education as a form of reeducation of specific learning dificulties and behavioral disorders
Abstract:
Bakalářská práce „Systematické umělecké vzdělávání jako forma reedukace specifických poruch učení a chování“ pojednává o problematice specifických poruch učení a chování a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu základního uměleckého školství a umělecké přípravy.Abstract:
The thesis “Systematic artistic education as a form of re-education of specific learning difficulties and behavioural disorders" deals with the problems of specific learning difficulties and behavioural disorders of learners with special educational needs in the context of the primary artistic school system, as well as in the context of artistic preparation.Keywords
Specifické poruchy učení specifické poruchy chování deficity dílčích funkcí speciálně pedagogická diagnostika reedukační péče základní umělecké vzdělávání klíčové kompetence terapie záměrná tvůrčí činnost. Specific learning difficulties specific behavioural disorders deficiencies in partial functions special educational diagnostics re-education care primary artistic education key competences therapy aimed creative activities.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 8. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p5t94/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2007
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRATOCHVÍL, Aleš. \textit{Systematické umělecké vzdělávání jako forma reedukace specifických poruch učení a chování}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2007. Available from: https://theses.cz/id/idfbq0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Speciálně pedagogická diagnostika vedení školní třídy v Základní škole Čerčany
Daniela Matoušková -
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Alžběta ŽIDOVÁ