Anna Racková

Master's thesis

Specifika marketingové komunikace ve farmaceutickém průmyslu

Specifics of marketing communication in the pharmaceutical industry
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací farmaceutických společností. Především se zaměřuje na regulaci reklamy v jednotlivých oblastech farmacie a také komunikační mix s ohledem na skupinu léčivých produktů, které se dělí na volně prodejná léčiva a léky na předpis. Každá z těchto skupin má zcela odlišné komunikační nástroje při cílení na spotřebitele, které v tomto odvětví mohou představovat …more
Abstract:
The diploma thesis deals with marketing communication of pharmaceutical companies. It focuses primarily on the regulation of advertising in individual areas of pharmacy, as well as the communication mix with regard to the group of medicinal products, which are divided into over-the-counter and prescription drugs. Each of these groups has completely different communication tools in targeting consumers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Barbara Čiháková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85747