Eva Cábová
Master's thesis
Teorie morální paniky v praxi
The Theory of Moral Panics in Practice
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chování médií, respektive zvolenou strategií v kontextu vybraných kauz v ČR. Východiskem je popis konceptu teorie morální paniky, který je porovnán se skutečným chováním médií ve sledovaných kauzách. Kauzami jsou "bakterie Listerie" a "Heparinový vrah Zelenka". Komunikační strategie byla sledována v denících Mladá Fronta Dnes a Hospodářské noviny. Kvantitativní …moreAbstract:
This thesis is focused on the media behaviour and strategy on behalf of the chosen cases in the Czech Republic. The way for the main analyses is to identify the moral panic indicators, which are compared to the real media bahaviour. The key cases are "bacteria Listeria" and "Heparin's murder Zelenka". The communication strategy was analyzed from the released articles and pictures of two Czech daily …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 11. 2007
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/20125
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2010
- Supervisor: Martin Musil
- Reader: Irena Míková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/20125
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Digital communication strategy
Jannatul Naim Nipa -
Communication Strategy of Cosmetic Retailer Brand
Martina Součková -
Marketing and communication strategy of the Zlin Film Festival
Natálie Škrabalová -
Role of Vloggers in Marketing Communication Strategy
Enrico Rubele -
JAGUAR’S LONG-TERM DATA-DRIVEN MARKETING COMMUNICATION STRATEGY, THE CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Jiří Kadleček -
A Marketing Communication Strategy for a High-end English Educator in Czechia
Carmen Jana Maria English -
Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy
Maksim Igoshin -
Proposal for a Marketing and Communication Strategy for Selected Company
Vendula Němečková