Efektivita reklamy v neuromarketingu – Bc. Kateřina Lazarčíková
Bc. Kateřina Lazarčíková
Master's thesis
Efektivita reklamy v neuromarketingu
The Efficiency of Advertising in Neuromarketing
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou reklamy a faktory, kterými lze ovlivnit nákupní chování zákazníků. Cílem je zjistit jakou míru pozornosti vyvolají erotické apely v reklamě. V teoretické části je přiblížen smyslový a emoční marketing, následně představuji neuromarketing, včetně metod, které tento perspektivní obor nabízí, a následně je uváděna podprahová reklama. Dále se zabývám aplikací …moreAbstract:
This thesis deals with the effectiveness of advertising and the factors that can affect the purchasing behavior of customers. The aim is to find out what level of attention can be attracted by erotic appeals in advertising. In the theoretical part is a descripted sensory and emotional marketing, then I introduce neuromarketing, including methods that this prospective field can offer, and then subliminal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kwlsm/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Rozpoznávání skrytých informací k určení intencionální lži pomocí elektroencefalografie
Martina Žabčíková -
Uplatnění psychologie v marketingu
Šárka Hejhalová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon -
Uplatnění psychologie v marketingu
Tereza Tomášková -
Uplatnění psychologie v marketingu
Kristýna Kastenová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Hana Skarbinová -
Image v marketingu z pohledu psychologie
Cristina Burlac -
Psychologie v marketingu
Tomáš Vlček