Bc. Kateřina Lazarčíková

Master's thesis

Efektivita reklamy v neuromarketingu

The Efficiency of Advertising in Neuromarketing
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou reklamy a faktory, kterými lze ovlivnit nákupní chování zákazníků. Cílem je zjistit jakou míru pozornosti vyvolají erotické apely v reklamě. V teoretické části je přiblížen smyslový a emoční marketing, následně představuji neuromarketing, včetně metod, které tento perspektivní obor nabízí, a následně je uváděna podprahová reklama. Dále se zabývám aplikací …more
Abstract:
This thesis deals with the effectiveness of advertising and the factors that can affect the purchasing behavior of customers. The aim is to find out what level of attention can be attracted by erotic appeals in advertising. In the theoretical part is a descripted sensory and emotional marketing, then I introduce neuromarketing, including methods that this prospective field can offer, and then subliminal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2019
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication