Význam spotřeby současné mladé generace – cesta k neomezenému individualismu? – Ing. Anna Esina
Ing. Anna Esina
Bachelor's thesis
Význam spotřeby současné mladé generace – cesta k neomezenému individualismu?
The importance of consumption of the young generation - the way to unlimited individualism?
Abstract:
Tato bakalářská práce je věnována vlivu marketingové komunikace na formování životního stylu mládeže (15-30 let). Práce pojednává o problematice životního stylu a životního způsobu a hodnot v pozdní modernitě a též o problematice konzumního života. Pozornost věnuji hédonistickému životnímu stylu a individualizované společnosti. Práce má klasickou strukturu: teoretickou a praktickou část. Hlavním cílem …moreAbstract:
This bachelor work is devoted to the influence of marketing communication in shaping the lifestyle of youth (15-30 years). The work deals with issues of lifestyle and way of life and values in late modernity and also the issue of consumerism. I pay attention hedonistic lifestyle and individualized society. The work has a classical structure: theoretical and practical. The main goal of this work is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/t6tjq/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Od individualizace k hyperindividualizaci – mediální reprezentace individuality od televize po YouTube
Natálie Bilová -
Tekutá modernita & tekutá organizace & tekutá pracovní síla
Radka Balounová -
Zhodnocení sociální práce z hlediska konceptu tekuté modernity
Jana Mahdalová -
The Youth Culture Phenomenon: Transformation of the British Society in the 1960s and its Impact on Popular Culture
Kateřina MYŠÁKOVÁ -
Globalizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky
Michal PODLEŠÁK -
Konzumní životní styl a projevy hédonismu mladé generace
Aneta Ženíšková -
Význam životního stylu pro spotřební chování
Lucie Směšná -
Spotřební kultura a formy hédonistického životního stylu
Yevgeniia Kostiuchenko