Strategické řízení vybraného podniku v oblasti cestovního ruchu – Tomáš Hrůza
Tomáš Hrůza
Bachelor's thesis
Strategické řízení vybraného podniku v oblasti cestovního ruchu
Strategic Management of the Selected Company in Tourism
Abstract:
Předložená bakalářská práce se zabývá analýzou strategického řízení vybraného podniku v cestovním ruchu a navrhuje doporučení pro jeho další budoucí rozvoj. Cílem práce je vytvořit analýzu vnitřního a vnějšího prostředí za použití nejvhodnějších metod jako je PESTE, Porterův model pěti sil, SWOT a další. Dále tato práce hodnotí procesy Revenue managementu v podniku. Na základě provedených analýz jsou …moreAbstract:
Presented bachelor’s thesis analyses strategic management of a selected tourism company and suggests approaches to help its future development. This work aims to perform the outside and inside environment analysis by using best-suited meth-ods, such as PESTE, Porter’s five force model, SWOT and others. Furthermore, this work evaluates Revenue management observed in a company. Based on previous analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Renata Kučerová, Ph.D.
- Reader: Jiří Duda, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HRŮZA, Tomáš. \textit{Strategické řízení vybraného podniku v~oblasti cestovního ruchu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/k5h4hj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / specializace:
Trade and Services Management / Tourism Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova