Témata a aspekty prožívání studia na gymnáziu u rozumově nadaných studentů s poruchou učení – Bc. David Macek
Bc. David Macek
Master's thesis
Témata a aspekty prožívání studia na gymnáziu u rozumově nadaných studentů s poruchou učení
School experience of gifted students with learning disabilities
Abstract:
Práce je zaměřena na rozumově nadané studenty s poruchou učení nebo také na studenty s tzv. dvojí výjimečností. Tato specifická skupina žáků/studentů je u nás prozatím jen málo prozkoumanou oblastí. Pojem rozumového nadání a poruchy učení je pro laickou veřejnost protiklad. Přitom tito studenti právě díky obtížím vyplývajícím jak z poruchy učení, tak rozumového nadání, čelí ve školní docházce mnoha …moreAbstract:
The focus of this diploma thesis is centered on the population of gifted students with learning disorders, or to so-called "twice-exceptional students". This specific group of population is rarely the topic of research. The concepts of intellectual talent and learning disorder seem to be in contrast for general public. However, these students are confronted at school with many problems. Incorrect or …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iqbku/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Věra Konečná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACEK, David. \textit{Témata a aspekty prožívání studia na gymnáziu u rozumově nadaných studentů s poruchou učení}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/k5pmsz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková