Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y – Bc. Jana Hochvaldová
Bc. Jana Hochvaldová
Master's thesis
Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y
The affect of „Ikea“ effect on generation Y
Abstract:
Hochvaldová, J. Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Tato diplomová práce se věnuje působení „Ikea“ efektu na spotřebitele. Pojem „Ikea“ efekt je označován jako skutečnost, kdy lidé přiznávají vyšší hodnotu pro-duktům, na jejichž sestavení se nějakým způsobem podíleli, ve srovnání se stejný-mi produkty, na jejichž kompletaci …moreAbstract:
Hochvaldová, J. The affect of „Ikea“ effect on generation Y. Master thesis. Brno: Mendel University, 2021. This diploma thesis outlines the „Ikea“ effect and the way how it affects consu-mers who belong to the generation Y. The „Ikea“ effect describes that people who cooperate on the assembly of the product, give it higer value automatically. The theoretical part of the thesis describes consumer behavior …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics
Theses on a related topic
-
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Zuzana Parfusová -
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Michaela Hřebíčková -
Iracionalita ve spotřebitelském chování
Markéta HANZLÍKOVÁ -
Uplatnění psychologie v marketingu
Šárka Hejhalová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon -
Uplatnění psychologie v marketingu
Tereza Tomášková -
Uplatnění psychologie v marketingu
Kristýna Kastenová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Hana Skarbinová