Bc. Martin Kolovratník

Master's thesis

Vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků

The influence of the marketing mix to the customer purchasing behaviors
Abstract:
Tématem diplomové práce je vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků. V teoretické části práce se autor zabývá problematikou nákupního chování a faktorů, které jej ovlivňují. Dále jsou představeny pojmy jako marketing, marketingový mix, podpora prodeje a trendové nástroje komunikace. V aplikační části je provedena analýza společnosti Potraviny PRIMA a šetření mezi jejími zákazníky. Následně …more
Abstract:
The topic of the thesis is influence of marketing mix on customer behaviors. In the theoretical part of the thesis, author deals with the issue of consumer behavior and it’s influences. There are also described terms such as marketing, marketing mix, sales promotion and communication tools. The practical part is an analysis of the company Potraviny PRIMA and survey among its customers, followed by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2016
  • Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eva Matoušková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní