Postavení architektury ve výtvarné výchově se zaměřením na 1. stupeň základní školy – Kristýna Boudková
Kristýna Boudková
Master's thesis
Postavení architektury ve výtvarné výchově se zaměřením na 1. stupeň základní školy
The position of architecture in art lessons at primary school
Abstract:
V teoretické části diplomové práce je cílem zmapovat téma architektury ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a další dostupné zdroje. Na základě dotazníkového šetření se v praktické části práce analyzuje aktuální postavení pedagogů a žáků k tématu architektury ve výtvarné výchově. Praktickým výstupem je výtvarná řada pro 4 …moreAbstract:
The theoretical part of the thesis aims at mapping the topic of architecture in art lessons of lower primary schools in connection with the Framework Education Programme for Elementary Education and other available resources. According to survey questionnaire, the practical part analyses current attitude of teachers and pupils to the topic of architecture in art lessons.The practical outcome is an …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2020
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM6343
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Lucie Tikalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Klára Zářecká, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOUDKOVÁ, Kristýna. \textit{Postavení architektury ve výtvarné výchově se zaměřením na 1. stupeň základní školy}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/koaevg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 6. 2020 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Theses on a related topic
-
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Kultura v letech 1918-1948 jako reakce na politickou situaci v Československu a její využití v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ
Helena STOUPOVÁ -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil -
The First Year of Studying English at Lower Primary School
Veronika Pokorná -
Teaching English to Children with Dyslexia at Lower primary Schools
Lenka Reňáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights