Lukáš HORKÝ

Master's thesis

Měření úrovně digitální gramotnosti u žáků na základní škole

Measuring the level of digital literacy of primary school pupils
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá měřením afektivní složky digitální gramotnosti. Cílem bylo navrhnout a ověřit nástroj k měření úrovně afektivní složky digitální gramotnosti u žáků na základní škole. Navržený nástroj pro měření afektivní složky digitální gramotnosti vychází z rámce DigComp 2.1. Teoretická část se zaměřuje na novou kompetenci ukotvenou v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání …more
Abstract:
This master thesis deals with measuring of the affective component of digital literacy. The goal was to design and verify a tool to measure the level of affective component of digital literacy among primary school students. The tool for measuring the affective component of digital literacy is based on the DigComp 2.1 framework. The theoretical part focuses on a new competency anchored in the Framework …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Tomáš Javorčík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HORKÝ, Lukáš. Měření úrovně digitální gramotnosti u žáků na základní škole. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Lower Secondary Schools / Information and Communation Technologies - Technical Training