Bc. Mikhail Puzankov
Bachelor's thesis
Nákupní stereotypy české populace
Shopping stereotypes Czech population
Abstract:
Tématem této bakalářské práce jsou stereotypy nákupního chování spotřebitelů obecně a jejich specifika v České republice. Aktuálnost tohoto tématu je následující - každý člověk v každodenním životě musí nakupovat produkty a služby k uspokojení svých potřeb a požadavků a řídí se mimo jiné stereotypy kulturními, genderovými, věkovými a sociálními. Cílem této práce je prostudovat vliv stereotypů na nákupní …moreAbstract:
The topic of this thesis is stereotypes of the consumers’ behaviour in general and their specifics in the Czech Republic. This topic is rather up-to-date, because each person in everyday life must purchase products and services to meet their needs and requirements and is governed by stereotypes, cultural, gender, age and social. The goal of this work is to study the influence of stereotypes on shopping …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uqmnn/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Spotřebitelské chování a consumer promotion
Tereza JANKOVÁ -
Science = Male, Arts = Female, but I am the Exception: Studies on Gender Stereotypes of the Counter Subject Gender Stereotypes College Students
Chunyan LIU -
Gender Stereotypes in Fairytales: Cinderella
Jana Poskerová -
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Time to Let it Go: Redefining Gender and Social Stereotypes in Disney's <i>Frozen</i>
Veronika Vargová -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova