Strategická analýza společnosti Zeelandia, spol. s.r.o. – Bc. Miroslava Černá
Bc. Miroslava Černá
Bachelor's thesis
Strategická analýza společnosti Zeelandia, spol. s.r.o.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Zeelandia, spol. s r.o. Pomocí analýz je zhodnoceno vnitřní a vnější prostředí podniku. Z toho pak vycházejí navržená opatření ke změně současné strategie. K analyzování vnějšího prostředí podniku jsou využity STEP analýza, analýza konkurentů se znázorněním pomocí strategické mapy a Porterův model pěti sil. Vnitřní prostředí podniku je zhodnoceno …moreAbstract:
This thesis deals with the strategic analysis of the company Zeelandia, spol. s r.o. Through the analysis to evaluate the internal and external business environment. This is then based on the proposed measures to change the current strategy. To analyze the external environment of a company are used STEP analysis, competitors illustrating them with strategic maps and Porter's five forces model. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/j8pdm/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Ing. Martina Doudová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÁ, Miroslava. \textit{Strategická analýza společnosti Zeelandia, spol. s.r.o.}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2013. Available from: https://theses.cz/id/l4tr3d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
LYFT company’s business expansion to Central Europe
Subhan Hashimov