Aplikace a ověření výukového materiálu u žáků praktické školy dvouleté – Bc. Markéta Štěpánková
Bc. Markéta Štěpánková
Master's thesis
Aplikace a ověření výukového materiálu u žáků praktické školy dvouleté
Application and verification of educational material for the pupils of practical school biennial
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na analýzu výukových materiálů určených pro žáky praktické školy dvouleté. V teoretické části první kapitoly jsou shrnuty obecně platné informace o mentálním postižení. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání a profesní přípravu žáků se středně těžkým mentálním postižením a na současnou legislativu. Třetí kapitola se zabývá specifikou vzdělávání žáků se středně těžkým a …moreAbstract:
The Diploma thesis is focused on the analysis of teaching materials designed for pupils of two-year practical school. The theoretical part of the first chapter summarizes the generally applicable information about mental disability. The second chapter is aimed on education and vocational training of pupils with moderate mental disability and current legislation. The third chapter deals with the specifics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t73dv/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Dvouleté děti v mateřské škole
Lucie JANTOŠOVÁ -
Profesní příprava a pracovní uplatnění osob se středně těžkým mentálním postižením v okrese Žďár nad Sázavou
Jana Křivová -
Návrh revize rámcového vzdělávacího programu pro obor vzdělání Praktická škola jednoletá a Praktická škola dvouletá
Michaela GEDEONOVÁ -
Vzdělávání chlapce s lehkou mentální retardací a středně těžkou vadou sluchu
Jana Šínová -
Výukový materiál pro rozvoj smyslů zrakově postižených dětí
Andrea ŽŮRKOVÁ -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová