Mariam Ismailova

Bachelor's thesis

Marketing strategy of Nike

Marketing strategy of Nike
Abstract:
Společnost Nike byla založena v roce 1976 a v současnosti (v roce 2019) je globálním lídrem na trhu sportovní obuvi. Cílem této bakalářské práce je prezentace a kritické zhodnocení marketingové strategie společnosti Nike.V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy z oblasti marketingu a marketingové strategie. V praktické části jsou pak zahrnuty cíle marketingové strategie spol. Nike, její …more
Abstract:
Founded in 1976, Nike became a global leader in the footwear market in 2019. This thesis aims to present the marketing strategy of Nike. In the theoretical part, I described the brief history, marketing strategy and objectives of Nike. To answer, how Nike got strong positioning in the market, in the practical part, there is a critical assessment of the current marketing strategy of Nike and the revelation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 1. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2020
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Alexandr Asmalovskij

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78709

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business