Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru – Bc. Marcela Karlovcová
Bc. Marcela Karlovcová
Master's thesis
Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru
Corporate giving as a sign of cooperation of commercial and non-profit sector
Abstract:
Teoretická část diplomové práce vychází ze studia dokumentů a dostupné odborné literatury zaměřené na zvolenou problematiku. V literární rešerši se zabývá terminologií, objasňuje pojmy dárcovství, sponzoring, filantropie, fundraising a společenská odpovědnost. Vysvětluje význam a fungování neziskového sektoru i význam stále více preferované společenské odpovědnosti firem. Dárcovství firem a jeho možné …moreAbstract:
The theoretical part of the thesis is based on the study of documents and the available literature focusing on the chosen topic. The literature review discusses the terminology, explains concepts of donorship, sponsorship, philanthropy, fundraising and social responsibility. It explains the importance and function of the non-profit sector and the importance of increasingly preferred corporate social …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KARLOVCOVÁ, Marcela. \textit{Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/l8zg38/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Nestátní neziskové organizace a jejich význam v systému sociálních služeb na příkladu vybraných nestátních neziskových organizací
Anna Dusková -
Public relations vybrané neziskové organizace
Veronika Hašková -
Public relations vybrané neziskové organizace
Adam Rapák -
Tvorba udržitelné komunity neziskové organizace
Aneta Neuwerthová -
Ekonomická a právní analýza neziskové organizace
Luboš Dlouhý -
Marketing neziskové organizace Tichý svět – chráněná pracoviště, o. p. s.
Leoš Mačák -
Neziskové organizace a občanská společnost
David Hnilička -
Zpracování plánu založení neziskové organizace
Pavla Vránová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights