Úkoly praktické školy při uplatnění žáků s mentálním a kombinovaným postižením – Mgr. Soňa Skopalová
Mgr. Soňa Skopalová
Master's thesis
Úkoly praktické školy při uplatnění žáků s mentálním a kombinovaným postižením
Tasks of Practical School in Self-assertion of Students with Intelectual and Multiple Disabilities
Abstract:
Anotace Diplomová práce se zabývá rolí praktických škol jednoletých a dvouletých v dalším vzdělávání a přípravě na pracovní uplatnění u žáků s mentálním a kombinovaným postižením.Abstract:
Abstract This Diploma Work deals with the role of one-year and two-year practical schools for further education and preparation for job placement of student with intellectual and multiple disabilities.Keywords
Klíčová slova mentální retardace souběžné postižení více vadami rámcový vzdělávací program školní vzdělávací program vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole pracovní uplatnění Key words mental retardation multiple disabilities the Framework Education Programme the School Education Programme the education of students with special educational needs at secondary schools labour activities
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bkypd/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 5. 2011
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
ENGLISH LANGUAGE TEACHING TO MENTALLY IMPAIRED STUDENTS IN CZECH PRACTICAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Tomáš WALOSZEK -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
The Impact of Visual Aids on Vocabulary Learning at Lower Secondary Schools
Jelena Marjanović -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová