Úkoly praktické školy při uplatnění žáků s mentálním a kombinovaným postižením – Mgr. Soňa Skopalová
Mgr. Soňa Skopalová
Master's thesis
Úkoly praktické školy při uplatnění žáků s mentálním a kombinovaným postižením
Tasks of Practical School in Self-assertion of Students with Intelectual and Multiple Disabilities
Anotácia:
Anotace Diplomová práce se zabývá rolí praktických škol jednoletých a dvouletých v dalším vzdělávání a přípravě na pracovní uplatnění u žáků s mentálním a kombinovaným postižením.Abstract:
Abstract This Diploma Work deals with the role of one-year and two-year practical schools for further education and preparation for job placement of student with intellectual and multiple disabilities.Kľúčové slová
Klíčová slova mentální retardace souběžné postižení více vadami rámcový vzdělávací program školní vzdělávací program vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole pracovní uplatnění Key words mental retardation multiple disabilities the Framework Education Programme the School Education Programme the education of students with special educational needs at secondary schools labour activities
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bkypd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 5. 2011
- Vedúci: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Special Education / Special Education for Teachers
Práce na příbuzné téma
-
ENGLISH LANGUAGE TEACHING TO MENTALLY IMPAIRED STUDENTS IN CZECH PRACTICAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Tomáš WALOSZEK -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
The Impact of Visual Aids on Vocabulary Learning at Lower Secondary Schools
Jelena Marjanović -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová