Bc. Weisová Weisová

Master's thesis

Význam a role loga v marketingové komunikaci

The meaning and role of the logo in marketing communication
Abstract:
Závěrečná práce je zaměřena na loga, jejich role a význam při vytváření identity firem z hlediska marketingu. Cílem diplomové práce je vyhodnocení váhy loga reprezentující firmu Google. Dílčím cílem je vliv změny loga od počátku její činnosti na chování svých klientů /zákazníků. Teoretická část se zabývá analýzou původu, vývoje, využití a realizace loga pro účely naplnění marketingových komunikačních …more
Abstract:
The main focus of this thesis stresses the topic of logos, their roles and meanings in the process of company identity creation considering the marketing point of view. The goal of the thesis is to evaluate the weight of the logo representing the Google company. The secondary goal is the influence of the logo change towards the behavior of its clients / customers since the companies enterpreneurship …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
  • Reader: Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní