Marketingová komunikace - product placement – Veronika Schlesingerová
Veronika Schlesingerová
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace - product placement
Marketing communication - product placement
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv product placementu na děti předškolního věku. Dále je zjišťován postoj veřejnosti k používání product placementu jak obecně v televizních pořadech, tak i speciálně v dílech určeným dětem.Vliv product placementu na dětského diváka byl zjišťován na základě ukázky z filmu Čtyřlístek ve službách krále od režiséra Michala Žabky, pomocí metody marketingovéhoodborníka …moreAbstract:
This thesis is focused on the impact of product placement on preschool children. Furthermore, there are investigated public attitudes towards the use of product placement as widely as on television shows, as well as on a specially designated shows for children.The influence of product placement on children's audience was determined on the bases of excerpt from the film Lucky Four Serving the King, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHLESINGEROVÁ, Veronika. \textit{Marketingová komunikace - product placement}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/md5vpw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Nekalá soutěž se zaměřením na reklamu a product placement
Barbora Krakešová -
Product placement ve filmech Marvel Cinematic Universe
Eliška Filípková -
Product placement - komparace právních úprav v rámci vybraných zemí EU
Matěj Řičánek -
Postavení Product Placement v produkci filmu a TV pořadech
Anastasiya Khovanska -
Product placement v současném filmu, aneb jiná forma propagace
Renata Burkovcová -
Product placement a jeho využití ve scénickém umění
Markéta Randáková -
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Monika Švarcová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights