Bc. Linda OŘÍŠKOVÁ

Master's thesis

Analýza lexikálně-sémantické roviny u žáků 1. tříd ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

An Analysis of the Lexicosemantic Language Level in 1st Grade Socially Disadvantaged Pupils
Abstract:
Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí, a to části teoretické a části praktické. Diplomová práce je zaměřena na depistáž projevů narušené komunikační schopnosti v lexikálně-sémantické rovině u žáků žijících v sociokulturně znevýhodněném prostředí, kteří navštěvují prvních třídu základní školy. Cílem této práce je porovnání úrovně v oblasti lexikálně-sémantické jazykové roviny k dětem sociokulturně …more
Abstract:
The thesis consists of two main parts, the theoretical part and the practical part. The diploma thesis is focused on the detection of manifestations of disturbed communication ability in the lexical-semantic level of pupils living in socio-culturally disadvantaged environment who attend the first class of elementary school. The aim of this work is to compare the level of lexical-semantic language level …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OŘÍŠKOVÁ, Linda. Analýza lexikálně-sémantické roviny u žáků 1. tříd ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Ústí nad Labem, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Special Education / Special education (pedagogy) - counselling