Bc. Lukáš Lepič

Master's thesis

Vnímání reklamy na Instagramu z pohledu uživatele

Perception of advertising on Instagram by the user
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a vnímání reklam na této platformě z pohledu uživatele. Cílem je ověřit sílu této sociální sítě v oblasti reklamy, zjistit, zda existuje významný rozdíl v reklamách umístěných na zdi, v Instastories a v příspěvcích influencerů, ověřit vnímání reklam na Instagramu jeho uživateli a zjistit, jaká reklama na ně působí nejvíce. První část textu se zabývá …more
Abstract:
This thesis focuses on the social network Instagram and the perception of advertising on this platform from the user’s point of view. The goal is to verify the power of this social network in advertising, to find out if there is a significant difference in advertisement located in feed, Instastories and by influencers, to verify the perception of Instagram ads by its users, and to see what type is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní