Vnímání reklamy na Instagramu z pohledu uživatele – Bc. Lukáš Lepič
Bc. Lukáš Lepič
Master's thesis
Vnímání reklamy na Instagramu z pohledu uživatele
Perception of advertising on Instagram by the user
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a vnímání reklam na této platformě z pohledu uživatele. Cílem je ověřit sílu této sociální sítě v oblasti reklamy, zjistit, zda existuje významný rozdíl v reklamách umístěných na zdi, v Instastories a v příspěvcích influencerů, ověřit vnímání reklam na Instagramu jeho uživateli a zjistit, jaká reklama na ně působí nejvíce. První část textu se zabývá …moreAbstract:
This thesis focuses on the social network Instagram and the perception of advertising on this platform from the user’s point of view. The goal is to verify the power of this social network in advertising, to find out if there is a significant difference in advertisement located in feed, Instastories and by influencers, to verify the perception of Instagram ads by its users, and to see what type is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yilun/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Aplikace systémové dynamiky na vliv reklamy na sociálních sítích na objednávky výrobků
Tomáš Knopp -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Kristina Kůdelíková -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na Instagramu a její vliv na spotřebitele
Gabriela Nešporová