Regionální prvky ve výuce vlastivědy. Vycházky Telčí a okolím – Mgr. Ivana Vaníčková
Mgr. Ivana Vaníčková
Master's thesis
Regionální prvky ve výuce vlastivědy. Vycházky Telčí a okolím
The Regional Features in Education about our Native Country. The Walking Tours through Town Telč and Surroundings
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vyučovacím předmětem vlastivěda, teorií pojetí, vývoje a nových přístupů k předmětu a využití regionálních prvků. Pečlivěji se zaměřuje na vlastivědnou vycházku a nabízí několik námětů a pracovních materiálů pro praktickou výuku s využitím různých metod a forem práce.Abstract:
The Diploma Thesis The Regional Features in Education about our Native Country the Walking Tours through The Town Telč and Surroundings. is about school subject education about our native country, theory of its approach, process of development and new ideas, using of regional features. The diploma thesis deeply targets the walking tours and offers some ideas and materials for practice with using different …moreKeywords
Vlastivěda 1. stupeň základní školy historie Rámcový vzdělávací program vlastivědné vycházky regionální prvky pedagogika metody a formy projekt projektová výuka město Telč. Education about our Native Country Primary education history Framing Educational and Trainning Programme walking tours Regional feartures Pedagogic Methods and forms Project Project – based teaching and learning The town Telc.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xc5wq/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2007
- Supervisor: Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Teaching and Learning for Democratic Citizenship in Czech School System and a Comparison with Danish School System
Klára Žilková -
Teaching and learning English prepositional constructions through activities and games
Zuzana Epelde -
An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
Věra Redrupová -
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Mistr Rajhradského oltáře - edukační program pro estetickou výchovu na střední škole
Michaela Gerichová