Analýza chování vybraných segmentů zákazníků – Ing. Klára Dvořáková
Ing. Klára Dvořáková
Bachelor's thesis
Analýza chování vybraných segmentů zákazníků
Customer behaviour Analysys in Selected Segments
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou chování vybraných segmentů zákazníků ve firmě Dräger Safety s.r.o. V teoretické části práce jsou popsány základní termíny a principy marketingového výzkumu, segmentace trhu a podrobný rozbor metody STP. V praktické části bakalářské práce je popsána činnost firmy Dräger Safety, segmentace zákazníků a detailní analýza jejich chování. Na základě zjištěných informací jsou …moreAbstract:
This Thesis is dealing with the Customer Behavior Analysis in Selected Segments in the company Dräger Safety s.r.o. The theoretical part of this Thesis is describing the basic terms and principles of the marketing analysis, market segmentation and detailed analysis of STP marketing strategy. In the practical part I describe the activities of the company Dräger Safety, customer segmentation and a detailed …moreKeywords
Analýza konkurence Chování zákazníka Komunikace Marketing Marketingová strategie Marketingové prostředí Marketingový výzkum Positioning Proces prodeje Segment Segmentace Spokojenost zákazníka SWOT analýza Targeting Competition Analysis Customer Behavior Communication Marketing Strategy Marketing Environment Marketing Research Selling Process Segmentation Customer Satisfaction SWOT Analyze Targeting
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jyp1o/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: PhDr. Petr Váňa
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingové prostředí obchodní firmy podle marketingové strategie Tomáše Bati
Erik Lojška -
Marketingová komunikace v prostředí startupu mezinárodního filmového festivalu
Irina Gorbik -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Rumunska
Hana Černá -
Marketingové prostředí podniků z odvětví automotive
Vyacheslav Rogal -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Japonska.
Milan Vítek Kulikowski -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Lenka Matějková -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Turecka
Filip Zálešák -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Hana Veleková