Rodina jako významná determinanta při výchovně-vzdělávacím procesu dítěte s autismem – Mgr. Lucie Chválová
Mgr. Lucie Chválová
Bachelor's thesis
Rodina jako významná determinanta při výchovně-vzdělávacím procesu dítěte s autismem
Family as Important Determinant in Educational Process of Children with Autism
Abstract:
Tématem práce je rodina jako významná determinanta při výchovně vzdělávacím procesu žáka s autismem. První kapitola definuje autismus, základní informace o posti-žení, systém vzdělávání žáků s autismem v ČR, možnosti vzdělávací intervence v domácím prostředí a výchovné přístupy. Druhá kapitola vymezuje pojem rodina, její funkce, popisuje rodinu dítěte s postižením a vztah rodiny a školy ve vzájemné …moreAbstract:
The topic of the thesis is family as an important element in education of a child with autism. The first chapter focuses on characterization of autism, it describes the educational system in Czech Republic, it offers possibilities of home training and edu-cational approaches in family background. The second chapter defines family as a term, its functions and cooperation of family with school. Practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z8joy/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHVÁLOVÁ, Lucie. \textit{Rodina jako významná determinanta při výchovně-vzdělávacím procesu dítěte s autismem}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/mux6sx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Surfaces of (Post)postmodernism: David Foster Wallace and Autism Spectrum Disorders
Krištof Anetta -
The Attitudes of Social Workers in Kerala to Complementary and Alternative Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders
Tomáš Hudec -
Rodina a dítě s poruchou autistického spektra
Petra Řezáčová