Strategická analýza společnosti ZOOT, a.s. – Karolína Macečková
Karolína Macečková
Bachelor's thesis
Strategická analýza společnosti ZOOT, a.s.
Strategic Analysis of ZOOT, a.s.
Abstract:
Cílem bakalářské práce je provést strategickou analýzu společnosti ZOOT, a.s. a na základě získaných poznatků formulovat strategická doporučení pro střednědobý horizont. Teoretická část práce obsahuje přehled konceptů strategické analýzy. Popisuje dále metody analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, mezi něž patří PESTE analýza, Porterův model pěti sil, VRIO analýza, finanční analýza, portfolio …moreAbstract:
The aim of the bachelor’s thesis is to conduct a strategic analysis of ZOOT, a.s. and based on its results give strategic recommendations for medium-term period. The theoretical part contains an overview of strategic analysis concepts. It also describes methods of analysis of the external and internal environment of the company, including PESTE analysis, Porter’s five forces model, VRIO analysis, financial …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76979
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Jindřich Špička
- Reader: Josef Krause
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76979
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
LYFT company’s business expansion to Central Europe
Subhan Hashimov