Cenová strategie podniku v aktuálním konkurenčním prostředí – Bc. Marek Trnka
Bc. Marek Trnka
Bachelor's thesis
Cenová strategie podniku v aktuálním konkurenčním prostředí
Price Strategy of Company in the Current Environment
Abstract:
Tématem této práce je cenová strategie podniku v aktuálním konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou popsány funkce ceny, vnitřní a vnější faktory ovlivňující cenu, cenová politika, jakož i způsoby stanovování cen v kontextu s řízením vztahů se zákazníky. Důraz je přitom kladen zejména na ekonomické souvislosti včetně ekonomických teorií. Praktická část, navazující na teoretické poznatky, představuje …moreAbstract:
The topic of this work is a price strategy of company in the current environment. There are described price functions, internal and external factors affecting the price, price policy, as well as methods and pricing strategy in the context of Customer Relationship Management in the theoretical part. Emphasis is being especially placed on the economics and the economic theory. The practical part refers …moreKeywords
Cena cenová politika cenové strategie a metody hodnototvorný proces konkurence marketingový mix náklady rozhodování spotřebitele řízení vztahů se zákazníky ŠKODA AUTO tržní prostředí vyjednávání o ceně změny cen Price pricing pricing strategies and methods value creation proces competition marketing mix costs consumer decision-making Customer Relationship Management market environment price negotiations price changes
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ao3v1/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane