Teaching English to Children with Dyslexia at Lower primary Schools – Bc. Lenka Reňáková
Bc. Lenka Reňáková
Master's thesis
Teaching English to Children with Dyslexia at Lower primary Schools
Teaching English to Children with Dyslexia at Lower primary Schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá metodami a přístupy ve výuce dyslektických žáků angličtině, jakožto cizího jazyka, na prvním stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na základní definice a charakteristiku dyslexie jako jedné ze speciálních vzdělávacích potřeb. Dále také klade důraz na roli učitele ve výuce cizího jazyka, inkluzi žáků do běžných tříd a identifikaci dyslexie. Cílem práce je …moreAbstract:
The master's thesis deals with methods and approaches of how to teach English as a foreign language to dyslexic children at lower primarily schools. The theoretical part draws the attention to the basic definitions and characteristics of dyslexia as one of the specific learning differences. It also highlights teachers' role in a foreign language classroom and the importance of inclusion into mainstream …moreKeywords
dyslexie speciální vzdělávací potřeby individualizace diferenciace inkluze výukové metody strategie výuka angličtiny vícesmyslový přístup případová studie rozhovor pozorování dyslexia specific learning differences individualisation differentiation inclusion teaching methods strategies English class multisensory approach case study interview observation
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ac2d4/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching Children with Specific Learning Differences
Markéta Plocková -
Teaching English to Children with Learning Differences by a Novice Teacher
Kateřina Šimarová -
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková