Daniel Havlíček

Bachelor's thesis

Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele

The Effect of Advertising Slogan on the Consumer Buying Decision Process
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele. V teoretické části probíhá nalézání klíčových faktorů reklamy, jako její psychologie, emocí v reklamě a v poslední řadě pozornosti, která je jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěšnost tohoto marketingového odvětví. Poznání spotřebitele a jeho psychologie je další součást teoretické části, jelikož poznání …more
Abstract:
The bachelor thesis is concerned with the influence of the advertising slogan over the customer’s shopping decision process. The key advertising factors discovering happens in the theoretical part, which are e.g. psychology, emotion in the advertisement and lastly attention, which is one of the most significant factors for the success in the marketing industry. The consumer recognition and his psychology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní