Zdeňka IVANSKÁ

Bachelor's thesis

Problematika začleňování dětí z pěstounských rodin do mateřských škol

The Problem of integration children from foster families to the kindergartens
Abstract:
Má bakalářská práce si klade za cíl popsat prvky začleňování dítěte z pěstounské rodiny do mateřské školy. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury a postupuje od rodiny, přes ústavní péči a jejich následky až po pěstounské rodiny. Průzkum je kvalitativně zaměřen. Sběry dat byly realizovány se třemi pěstounskými rodinami - jejich motivace stát se pěstounskou rodinou, první setkání s …more
Abstract:
This thesis aims to describe the elements of the inclusion of a child from foster families in kindergarten. The theoretical part is based on a study of professional literature and proceeds from their families, through institutional care and their consequences to the foster family. The survey is focused qualitatively. Data collection were carried out with three foster families - their motivation to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2014
Accessible from:: 4. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

IVANSKÁ, Zdeňka. Problematika začleňování dětí z pěstounských rodin do mateřských škol. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta