Strategický management v podmínkách malých a středních firem v České republice – Bc. Markéta Houbalová
Bc. Markéta Houbalová
Master's thesis
Strategický management v podmínkách malých a středních firem v České republice
Management in the small and medium-sized companies in the Czech Republic
Abstract:
Práce má za hlavní cíl sledovat aktivity v řízení vybraných malých a středních podniků v České republice. Za pomoci statistických a ekonometrických nástrojů vyhodnocuje jejich vliv na ekonomické ukazatele, které vykazovaly během sledovaného období.V úvodní části se věnuje obecně malým a středním podnikům, nejdříve je přistoupeno teoreticky a následně také prakticky k vícerozměrné regresní analýze a …moreAbstract:
Diploma thesis follows the options of activities in management of selected small and medium-sized enterprises in Czech Republic. Using statistical and econometric tools evaluate their impact on economic indicators during monitored period. After an introductory part that deals with general information about SMEs is first theoretically and then also practically formulated multivariate regression analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 1. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Pavel Žufan, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOUBALOVÁ, Markéta. \textit{Strategický management v podmínkách malých a středních firem v České republice}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/oz3df3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Kristina Palakhova -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Nurzhan Bekishev -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Electronic Marketing in Small and Medium Sized Enterprises (SME)
Ilie Nejdanov -
Chances and risks of Human Resources Management of small and medium-sized enterprises in the area of employee engagement with regards to the employees’ age
Roxana-Anka Hinzmann -
The European Union support tools and their impact on the Small and Medium-sized Enterprises in Czech and Slovak Republic
Kristína Srdošová -
Economic Development and Small-Medium-Sized enterprises: A study in the Caucasus region
Eshkin IBRAGIMOV
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights