Investigating the attitudes of Czech learners towards native and non-native English language teachers – Bc. Magdaléna Svobodová
Bc. Magdaléna Svobodová
Master's thesis
Investigating the attitudes of Czech learners towards native and non-native English language teachers
Investigating the attitudes of Czech learners towards native and non-native English language teachers
Abstract:
Tato diplomová práce se primárně zabývá názory a zkušenostmi českých studentů ohledně rodilých a nerodilých mluvčích v roli učitelů angličtiny. Teoretická část práce vymezuje klíčové pojmy a pojednává o pozici angličtiny ve světě. Dále je objasněn status angličtiny v České republice, zahrnující postavení učitelů angličtiny v českém vzdělávacím systému, včetně uvedení historického kontextu. Dále práce …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the attitudes and experiences of Czechs EFL learners with native and non-native English-speaking teachers (NESTs and NNESTs). The theoretical part of the thesis defines key terms and discusses the global status of the English language. It outlines the position of English in the Czech Republic and examines the status of English teachers within the Czech educational system …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fgw40/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODOVÁ, Magdaléna. \textit{Investigating the attitudes of Czech learners towards native and non-native English language teachers}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/p11w3m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)
Gabriela Mühlfeitová -
Lektor jako spolutvůrce sociálního klimatu třídy
Andrea Kurková -
Možnosti využití učebních strategií jako kompenzace vývojové dysfázie u vysokoškolské studentky
Markéta Soukupová -
Komunikační strategie u studentů v angličtině jako cizím jazyce
Kristýna Hálová -
Reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Marie Doskočilová -
Bilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk.
Valentina ORLOVA