Využití strukturovaného učení nejen u žáků s PAS – Bc. Nikola Kadečková
Bc. Nikola Kadečková
Bachelor's thesis
Využití strukturovaného učení nejen u žáků s PAS
Used of structured teaching not only in pupils with ASD
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na využití strukturovaného učení nejen u žáků s poruchou autistického spektra. Teoretická část se zabývá tématem poruch autistického spektra, mentálního postižení a přidružených postiženích, dále možností vzdělávání těchto žáků na základní škole speciální. Nedílnou součásti je i metodika strukturovaného učení. Praktická část se zabývá analýzou strukturovaného učení u žáků …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the use of structured learning not only for pupils with autism spectrum disorder. The theoretical part deals with the topic of autism spectrum disorders, mental disability and associated disabilities, as well as the possibility of education of these pupils at a special primary school. Structured learning methodo-logy is also an integral part. The practical part deals …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xc7wi/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education for Education / Special Education for Education
Theses on a related topic
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Surfaces of (Post)postmodernism: David Foster Wallace and Autism Spectrum Disorders
Krištof Anetta -
The Attitudes of Social Workers in Kerala to Complementary and Alternative Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders
Tomáš Hudec -
Profesní kompetence a osobnostní předpoklady pedagoga na základní škole speciální v Pardubickém kraji
Radka Laštovičková