Anna Melounová

Master's thesis

Metody stanovení hodnoty zákazníka pro podnik a jejich praktické využití na B2B trhu

Methods of Determining Customer Value and Their Practical Application in the B2B Market
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvoření teoretického přehledu jednotlivých metod stanovení hodnoty zákazníka, následná aplikace vybraných metod na zákaznickou základnu v konkrétním B2B podniku a formulování doporučení. Pro analýzu hodnoty zákazníka byla využita minulá hodnota zákazníka, upravený strukturální vzorec pro výpočet hodnoty zákazníka, upravený vzorec pro SaaS společnosti a kohortní analýza. Minulá …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to create a theoretical overview of individual methods of determining customer value, the subsequent application of selected methods to the customer base in a B2B company and the formulation of recommendations for this company. The past customer value, the adjusted structural formula for calculating the customer lifetime value, the adjusted formula for SaaS companies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2022
  • Supervisor: Oldřich Vávra
  • Reader: Lukáš Polame

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85179