Změna hlediska jako prvek struktury filmového vyprávění – David Semler
David Semler
Master's thesis
Změna hlediska jako prvek struktury filmového vyprávění
Change of Perspective as an Element of the Film Story Structure
Abstract:
Práce se zabývá filmy, které pracují se změnou hlediska přímo zasahující do struktury vyprávěného příběhu. Ve většině filmů, kde se vyskytuje více hlavních postav, sledujeme vyprávění z různých perspektiv; někde je tohoto prvku využito i v případě, že se jedná o postavy vedlejší, tyto změny úhlu pohledu však většinou nemají strukturní funkci. Buď jde o propletenec dvou a více příběhů, z nichž každý …moreAbstract:
In the thesis, I analyse films where the authors use the change of perspective as a fundamental element of their story structure. In most of the films with more than one protagonist, we watch the story from different perspectives; these changes of the perspective, however, does not affect the structure of the story. There are either two or more parallel stories each of which has its own protagonist …moreKeywords
narace ve filmuKeywords
dánská kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
americká kinematografieKeywords
vyprávěníKeywords
filmové postavyKeywords
norská kinematografie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 9. 2020
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/14762
Thesis defence
- Date of defence: 24. 9. 2020
- Supervisor: Marie MRAVCOVÁ
- Reader: Marek VAJCHR
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 5. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Očista digitálnej kinematografie
Martin Repka -
Kulturní fúze v kontextu vietnamské kinematografie
Mai Lan Nguyenová -
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Analýza finanční podpory filmových projektů Státním fondem kinematografie v letech 2013-2019
Zuzana Juklová -
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Rolando Garduňo -
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov