Změna hlediska jako prvek struktury filmového vyprávění – David Semler
David Semler
Master's thesis
Změna hlediska jako prvek struktury filmového vyprávění
Change of Perspective as an Element of the Film Story Structure
Anotácia:
Práce se zabývá filmy, které pracují se změnou hlediska přímo zasahující do struktury vyprávěného příběhu. Ve většině filmů, kde se vyskytuje více hlavních postav, sledujeme vyprávění z různých perspektiv; někde je tohoto prvku využito i v případě, že se jedná o postavy vedlejší, tyto změny úhlu pohledu však většinou nemají strukturní funkci. Buď jde o propletenec dvou a více příběhů, z nichž každý …viacAbstract:
In the thesis, I analyse films where the authors use the change of perspective as a fundamental element of their story structure. In most of the films with more than one protagonist, we watch the story from different perspectives; these changes of the perspective, however, does not affect the structure of the story. There are either two or more parallel stories each of which has its own protagonist …viacKľúčové slová
narace ve filmuKľúčové slová
dánská kinematografieKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
americká kinematografieKľúčové slová
vyprávěníKľúčové slová
filmové postavyKľúčové slová
norská kinematografie
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 9. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14762
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 9. 2020
- Vedúci: Marie MRAVCOVÁ
- Oponent: Marek VAJCHR
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 5. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Očista digitálnej kinematografie
Martin Repka -
Kulturní fúze v kontextu vietnamské kinematografie
Mai Lan Nguyenová -
Analýza finanční podpory filmových projektů Státním fondem kinematografie v letech 2013-2019
Zuzana Juklová -
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Rolando Garduňo -
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov