Integrace dítěte s Downovým syndromem do základní školy – Bc. Veronika Martínková
Bc. Veronika Martínková
Master's thesis
Integrace dítěte s Downovým syndromem do základní školy
Integration of a Child with Down Syndrome into Elementary School
Abstract:
Diplomová práce pojednává o možnostech a limitech inkluzivního vzdělávání žáků s Downovým syndromem. Seznamuje se specifiky vzdělávání žáků s Downovým syndromem, s možnostmi jejich vzdělávání v českém školském systému, zaměřuje na inkluzivní vzdělávání. Výzkumná část byla realizována jako případová studie.Abstract:
Diploma thesis deals with possibilities and limitations of inclusive education for pupils with Down syndrome. In the thesis are desribed specifics of education of pupils with Down syndrome, possibilities of their education in Czech education system focused on inclusive education. The empirical part was conducted as case-study research.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uce98/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2017
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Divadlo actor-specific: Downův syndrom jako divadelní stylizace
Jitka Vrbková -
Těhotenství a porod u podezření na Downův syndrom
Nikola Kolačná -
Syndrom vyhoření u pracovníků v sociálních službách v době
Dana Domáňová -
Downův syndrom a učitelky mateřských škol
Jana Teichmanová -
Downův syndrom a trizomie 21 - nové pohledy na starý problém
Veronika Stejskalová -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
Inkluze očima pedaoggických pracovníků. Inkluze v praxi, její přínosy, rizika a možná zlepšení z pohledu pedagogických pracovníků
Veronika Bolechová -
Vzdělání dospělých jako cesta k sociální inkluzi v kontextu programu Sociální inkluze Ostrava 2011-2020
Mária Kavecká