Strategické aliance a jejich role v České republice – Tereza Stelzigová
Tereza Stelzigová
Bachelor's thesis
Strategické aliance a jejich role v České republice
Strategic alliances and their role in the Czech Republic
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá situaci strategických aliancí v České republice a jejich vliv na malé a střední podniky. Hodnotí výhody a nevýhody, které členství v alianci podnikům přináší a posuzuje vliv aliancí na konkurenceschopnost podniků. Práce se blíže zaměřuje na vývozní aliance podporované agenturou CzechTrade a na klastry. Práce vyhodnocuje doporučení pro malé a střední podniky k vytvoření efektivní …moreAbstract:
Bachelor thesis examines the situation of strategic alliances in the Czech Republic and their influence on small and medium enterprises. It evaluates the advantages or disadvantages that alliance membership brings to businesses and assess the impact of alliances on the competitiveness of enterprises. The thesis focuses more closely on export alliances supported by CzechTrade and clusters. The paper …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/68918
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2017
- Supervisor: Iveta Němečková
- Reader: Milan Ráž
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/68918
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria