Lucie Smištíková
Bachelor's thesis
Ekonomická analýza podniku
Economic analysis of a company
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést za pomocí vhodných metod ekonomickou a finanční analýzu podniku a na základě výsledků doporučit vedení firmy vhodná opatření vedoucí ke zlepšení její hospodářské situace. Teoretická část práce je zaměřena na výběr vhodných analýz a jejich teoretické hledisko. V druhé části práce jsou tyto metody aplikovány na konkrétní podnik. Výstupem je analýza makrookolí, mikrookolí …moreAbstract:
The goal of this bachelor thesis is to perform economic and financial analysis of a company by using relevant methods and to recommend to management of the company appropriate measures to improve its economic situation based on achieved results. The theoretical part is aimed on the chosen of convenient methods and their theoretical side. In the second part are these methods applies to particular company …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/opvqn/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
- Reader: Ing. Jiří Richter, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova