Mgr. Lukáš Bořil
Bachelor's thesis
Uznání a identita ve školním prostředí
Recognition and identity in the school environment
Abstract:
Předmětem bakalářské práce Uznání a identita ve školním prostředí je analýza Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia z hlediska utváření identity studenta. Východiskem k práci je politika uznání Charlese Taylora, která formuluje souvislost uznání a lidské identity. První část analýzy je zaměřena na utváření osobní identity, druhá část se zabývá utvářením kulturní identity. Je zkoumáno, zda osnovy …moreAbstract:
The objective of the bachelor thesis Recognition and identity in the school environment is an analysis of General education program for high schools from the perspective of formation of identity. The starting point of this thesis is Charles Taylor´s politics of recognition, which formulates connection between recognition and identity. First part of the analysis is focused on the formation of personal …moreKeywords
Uznání politika uznání osobní identita kulturní identita autenticita kritický multikulturalismus školní prostředí učitel žák Rámcový vzdělávací program pro gymnázia analýza recognition politics of recognition personal identity cultural identity authenticity critical multiculturalism school environment teacher student General educational program for high schools analysis
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eyxd0/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD.
- Reader: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Theses on a related topic
-
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Školní vzdělávací program Základní škola speciální Jihlava
Kateřina Havlíková -
Dramatická výchova a Rámcový vzdělávací program
Sylvie VÍCHOVÁ -
Problematika a rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Eliška SKÁCELOVÁ -
Rozvoj komunikativní kompetence dítěte předškolního věku v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Tereza KOUDELNÁ -
Comparison, development and metamorphoses of selected social studies textbooks for high schools
Věra Maloňová -
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ