Bc. Lucie Parmová

Master's thesis

Skrytá reklama a podprahová sdělení

The Hidden Advertisement and Subliminal Messages
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit vliv skryté reklamy a podprahových sdělení na spotřebitele a formulovat doporučení pro subjekty využívající tento marketingový nástroj. Teoretická část práce obsahuje vymezení marketingu, marketingových nástrojů s důrazem na reklamu a komunikačních nástrojů včetně vyhodnocení aktuálních trendů. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení vlivu skryté …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to analyze and evaluate the impact of hidden advertising and subliminal messages on consumers and to formulate recommendations for entities using this marketing tool. The theoretical part of the thesis contains the definition of marketing, marketing tools with emphasis on advertising and communication tools, including the evaluation of current trends. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Pavel Adámek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management