Bc. Jana Sheikh

Master's thesis

Vliv konfese na percepci marketingových sdělení – věřící jako specifická cílová skupina

Influence of Confessions on the Perception of Marketing Communications - the Believers as a Specific Target Group
Abstract:
Tento dokument představuje deskriptivní náhled na marketingový přístup organizací k segmentům vytvořených na základě konfese spotřebitele. Práce se zaměřuje zvláště na muslimskou část populace, do úvahy jsou bráni ale i křesťanští a ateističtí konzumenti jak globálně, tak v rámci Evropy; konkrétně České republiky a Velké Británie.Kromě uvedeného je v textu okrajově věnována pozornost historii zvolených …more
Abstract:
This document provides a descriptive view of various marketing approaches aimed at believers, as a specific target group. This text focuses primarily on Muslim consumers, however it also discusses Christian and Agnostic believers as a part of a Global and Europian market; more precisely the Czech and British markets.The study also follows up on the history of the chosen religions (to a limited extent …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Slavomír Paravičiny

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní