Mgr. Radka Saundersová

Bachelor's thesis

Integrating Children Speaking English as their Mother Tongue into the English Classroom

Integrating Children Speaking English as their Mother Tongue into the English Classroom
Abstract:
Bakalářská práce “Integrace dětí, pro které je anglický jazyk rodným jazykem, v běžných třídách anglického jazyka“ sestává ze dvou částí. Teoretická část se zabývá definicí nadaných a talentovaných žáků ve spojení s bilingvními žáky. Praktická část je případovou studií, která byla navržena tak, aby zjistila, zda jsou potřeby bilingvních žáků a obzvlášť těch žáků, kteří jsou rodilými mluvčími anglického …more
Abstract:
The thesis ‘Integrating Children Speaking English as their Mother Tongue into the English Classroom’ consists of two parts. The theoretical part examines the definition of gifted and talented pupils in connection with bilingual pupils. The practical part is a case study designed to assess whether the needs of bilingual pupils, and particularly those pupils who are native speakers of English, are being …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2012
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jana Chocholatá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta