Petra Topková

Master's thesis

Komunikační strategie Alzheimer nadačního fondu

Communication strategy of Alzheimer Foundation
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace v neziskových organizacích. Teoretická část vymezuje základní pojmy a teoretické koncepty, jako je marketing, komunikační mix a jeho využití pro potřeby neziskového sektoru a charakterizuje neziskový sektor jako takový. Praktická část je věnována konkrétní neziskové organizaci -- Alzheimer nadačnímu fondu. Cílem práce je zhodnotit komunikační …more
Abstract:
This Diploma thesis is focused on the topic of marketing communication in non-profit organizations. In the theoretical part the main terms and concepts are defined such as marketing, communication mix and its adjustment for demands of the non-profit sector. The non-profit sector is also described. Practical part deals with one chosen non-profit organization -- Alzheimer Foundation. The aim of this …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2014
  • Supervisor: Zuzana Křečková Kroupová
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43282