Komunikační strategie Alzheimer nadačního fondu – Petra Topková
Petra Topková
Master's thesis
Komunikační strategie Alzheimer nadačního fondu
Communication strategy of Alzheimer Foundation
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace v neziskových organizacích. Teoretická část vymezuje základní pojmy a teoretické koncepty, jako je marketing, komunikační mix a jeho využití pro potřeby neziskového sektoru a charakterizuje neziskový sektor jako takový. Praktická část je věnována konkrétní neziskové organizaci -- Alzheimer nadačnímu fondu. Cílem práce je zhodnotit komunikační …moreAbstract:
This Diploma thesis is focused on the topic of marketing communication in non-profit organizations. In the theoretical part the main terms and concepts are defined such as marketing, communication mix and its adjustment for demands of the non-profit sector. The non-profit sector is also described. Practical part deals with one chosen non-profit organization -- Alzheimer Foundation. The aim of this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/43282
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2014
- Supervisor: Zuzana Křečková Kroupová
- Reader: Přemysl Průša
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/43282
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Language Use and Management in International Organizations The experience of agents of the non-profit development agency sequa gGmbH
Sophia STOBBE -
Öffentlichkeitsarbeit von Non-Profit-Organisation in Krisensituationen, aufgezeigt am Beispiel Pečovatelské centrum Praha 7
Jana Hronová -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
La communication des organisations privées et les organisations sans but lucratif dans le secteur touristique en France
Vendula KOCIANOVÁ -
Komunikační strategie na pozadí neziskové organizace sociálních služeb
Michaela Venclová -
Komunikační strategie vybrané neziskové organizace
Petra Zelinková -
Návrh strategie neziskové organizace Pop Academy, z.s.
Zuzana Radová -
Public relations vybrané neziskové organizace
Adam Rapák