Analýza komunikační strategie politických aktérů na Facebooku se zaměřením na populistickou rétoriku – Bc. Jan Singer
Bc. Jan Singer
Master's thesis
Analýza komunikační strategie politických aktérů na Facebooku se zaměřením na populistickou rétoriku
Analysis of communication strategy of political actors on Facebook by the perspective of populist rhetoric
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikační strategii politických aktérů na sociální síti Facebook. Komparativní obsahovou analýzou zkoumá používání populistické rétoriky ve facebookových příspěvcích mezi čtyřmi českými politiky: Andrejem Babišem, Tomiem Okamurou, Karlem Schwarzenbergem a Václavem Klausem ml. Cílem práce je zjistit, jak předvolebním období mění frekvence a způsob, jakým političtí aktéři …moreAbstract:
The thesis focuses with the communication strategy of political actors on social network Facebook. By comparative content analysis we exploree the use of populist rhetoric in Facebook's posts among the four Czech politicians: Andrej Babiš, Tomio Okamura, Karel Schwarzenberg and Václav Klaus ml. The aim of this thesis is to find out how pre-election change the intensity and the way political actors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/db9sq/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Michal Tkaczyk, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SINGER, Jan. \textit{Analýza komunikační strategie politických aktérů na Facebooku se zaměřením na populistickou rétoriku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2019. Available from: https://theses.cz/id/rfa8hr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Communication Strategy of Cosmetic Retailer Brand
Martina Součková -
Marketing and communication strategy of the Zlin Film Festival
Natálie Škrabalová -
Role of Vloggers in Marketing Communication Strategy
Enrico Rubele -
Marketing communication strategy for an online store launch in sanitary, heating and plumbing industry: Application on a small Slovak company
Patrícia Šulíková -
JAGUAR’S LONG-TERM DATA-DRIVEN MARKETING COMMUNICATION STRATEGY, THE CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Jiří Kadleček -
A Marketing Communication Strategy for a High-end English Educator in Czechia
Carmen Jana Maria English -
Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy
Maksim Igoshin -
Proposal for a Marketing and Communication Strategy for Selected Company
Vendula Němečková