Využití písní skupiny Beatles k rozvoji slovní zásoby se zaměřením na kolokace na úrovni A2 – Sára Mertová
Sára Mertová
Bachelor's thesis
Využití písní skupiny Beatles k rozvoji slovní zásoby se zaměřením na kolokace na úrovni A2
The use of The Beatles’ songs in English language teaching with a focus on collocations at A2 - B1 level
Abstract:
Cílem této práce je ověřit užitečnost využití písní skupiny The Beatles ve výuce anglického jazyka se zaměřením na vybrané kolokace. Písně jsou zdrojem bohatého jazyka a jejich výhodou je, že jsou snadno dostupné učitelům a zároveň okamžitě motivují většinu studentů. Pro demonstraci možného přístupu k využití písní v hodinách angličtiny jsem použila následující čtyři písně: She’s leaving home, Oh! …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to explore the benefits of using The Beatles’ songs in English language teaching with a focus on selected collocations. Songs are a source of varied language and the advantage of musical materials is that they are so readily available to the teacher, and so immediately motivational to most students. To demonstrate a possible approach of using songs in the classroom …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2015
Identifier:
http://is.akcentcollege.cz/th/4517/ac_b/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2015
- Supervisor: PaedDr. Dana Hánková, Ph.D.
- Reader: Ph.D. Gregor Kalinowski
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Rozvoj poslechu s porozuměním a jeho vazba na hudební nadání žáků
Tereza KUČEROVÁ -
Vliv poslechu různých druhů muziky a relaxační nahrávky na úroveň reakční doby u studentů oborů s tělesnou výchovou
Tomáš EDL -
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
Vít Dostál -
Using Songs as a Tool for Teaching Pronunciation
Agáta Kneslíková -
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Žaneta Voldánová -
The Use of Songs in the Classroom with a Focus on Grammatical Mistakes
Žaneta Voldánová -
Environmental Education in ELT through "Green Songs"
Martina Macháčková -
Developing skills through songs
Kateřina Kubjátová