Bc. Edita Sedláčková

Master's thesis

Flash mob jako fenomén guerilla marketingu: případová studie

Flash mob as a guerilla marketing phenomenon: a case study
Abstract:
Diplomová práce se v rámci guerilla marketingu zaměřuje na fenomén flash mob. Teoretická část práce nastiňuje historický vývoj a proměny fenoménu v zahraničí i u nás. Objasňuje souvislosti flash mobu s guerillovým marketingem a zmiňuje další finančně nenáročné formy marketingu. Praktická část práce představuje a zkoumá kulturně zaměřené flashmobové kampaně v České republice jako případové studie probíhající …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on the flash mob phenomenon as part of guerilla marketing. The theoretical part of the thesis outlines the historical development of the phenomenon abroad and in our country. It clarifies the connection between the flash mob and guerilla marketing and mentions other inexpensive forms of marketing. The practical part of the work presents and examines culturally focused flash …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta