Specifické poruchy učení jako determinující faktor sebehodnocení dětí – Bc. Věra Smutná
Bc. Věra Smutná
Master's thesis
Specifické poruchy učení jako determinující faktor sebehodnocení dětí
Specific Learning Disabilities as a Determining Factor in Self-Evalution of Children
Abstract:
Anotace: Diplomová práce se zabývá teoretickými příčinami vzniku specifických poruch učení ve vztahu k sebehodnocení žáků se specifickou poruchou učení na střední odborné škole a středních odborných učilištích. Prezentuje výzkumná šetření v oblasti sebehodnocení žáků se specifickou poruchou učení v období adolescence. Výzkumná část se zabývá problematikou rozdílnosti přístupu sebepojetí z pohledu specifické …moreAbstract:
Abstract: The aim of the thesis is to map the hypothetical causes of specific learning difficulties (SpLD) in relation to the self-evaluation processes of students with the learning difficulties in technology colleges. The paper offers outcome of researches in the area of student self-evaluation with learning difficulties during adolescence period. The research part of the thesis is dedicated to determine …moreKeywords
Klíčová slova Adolescence dospívání sebehodnocení sebehodnocení vlastních schopností rodina citová vřelost hostilita agresivita citová labilita výchova vývoj vzdělávání specifické poruchy učení diagnostika výuka postoje žáků emoční zralost. Key Words self-evaluation self-evaluation of abilities of an individual family emotional warmth hostility aggressiveness emotional instability upbringing specific learning difficulties (SpLD) diagnostics education and training student attitude emotional maturity.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ik1v1/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Speciální pedagogika pro učitele středních škol
Theses on a related topic
-
Transferability of an Individual's Fundamental Rights to a Group of Individuals in Theory and Practice
Tereza Papoušková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Školní zralost z hledisk amatematiy
Eliška VRBOVÁ